Jaki momentem dokręcać - koła, korek spustowy oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • duko
    Classic
    • 2012
    • 15

    Jaki momentem dokręcać - koła, korek spustowy oleju

    Zamieszczone przez neck99
    Zamieszczone przez Flame
    Felga 17" jest ok w autach typu Fabia, ten nowy Rapid, etc.
    Wrzuć 17 na fabie i rusz tym. U żony przerabiałem z 14 na 16 stki. Musiałem zdjąć bo nagle okazało się ze kto mi zamienił 1.9 TDI na 650 z Fiata 125P
    W aucie, które mam w podpisie mam 17" z przy rozmiarach 205/40 i przesadzasz, bo jeździ się super.

    Jasny środek to w ogóle fajna sprawa, ale nie łatwe do utrzymania i na pewno nie praktyczne.

    Mi teraz bardzo przypadły do gustu te wnętrza, które się da zrobić w Audi z brązem Nougat i do tego wstawki drewniane jesionowe. Ostatnio w Monachium trafiłem takie A6 C7 i kolorystycznie wyglądało to super, a brudzić raczej się nie powinno.
  • kult0035
    Rider
    • 2011
    • 265
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Jaki momentem dokręcać - koła, korek spustowy oleju

    Witam,

    jako że sam planuję zmieniać koła i olej w samochodzie (w nowej Octavii Tour II chyba nic więcej nie trzeba będzie robić przez kilka lat) proszę o wiarygodną informację (najlepiej z książki serwisowej):

    jakim momentem dokręcać śruby kół,
    jakim momentem dokręcać korek spustowy oleju z silnika 1.6 benzyna silnik BSE

    Byłem na "obowiązkowym" przeglądzie w ASO po 1000km ze względu na LPG...i zdecydowałem, że nie będę już jeździł do ASO, nawet kosztem ograniczenia gwarancji do 1 roku.

    Pozdrawiam,

    Przemek

    Komentarz

    • hizoku
      Ambiente
      • 2011
      • 186

      #3
      Dla kół moment jest na pewno podany w instrukcji, 120 Nm.
      Octavia2 Tour

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        śruba oleju zawsze powinna być nowa, siła odkręcania i dokręcania - 30Nm

        [ Dodano: Pią 18 Lis, 11 10:49 ]
        wchodzi ok 4,5l
        QG1 - VW 503 00 VW 504 00
        GQ0, QG2 - VW 501 01 VW 502 00

        Komentarz

        • kult0035
          Rider
          • 2011
          • 265
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Dziękuję....to się nazywa szybka odpowiedź

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            kult0035, jak jakieś pytania jeszcze to dawaj śmiało, tylko podaj jaką masz skrzynię biegów i rocznik to trochę ułatwi szukanie
            chodź akurat o to co pytałeś to jest takie same dla wszystkich OII :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • kult0035
              Rider
              • 2011
              • 265
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez abstinent
              kult0035, jak jakieś pytania jeszcze to dawaj śmiało, tylko podaj jaką masz skrzynię biegów i rocznik to trochę ułatwi szukanie
              chodź akurat o to co pytałeś to jest takie same dla wszystkich OII :szeroki_usmiech
              abstinent, może to nie wynikało wyraźnie z mojego postu....ale chodzi o Octavie Tour 2 z tego roku silnik 1.6....nie zamierzam nic więcej robić przy aucie....a skrzynia w tym modelu była tylko jedna, a szkoda, bo 6-biegowa by się przydała

              Komentarz

              • freekon
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 424

                #8
                ja 4 rok jadę na tej samej śrubie i trzyma :szeroki_usmiech
                Ambiente + pakiet na bezdroża
                było 153,4KM / 349,4Nm jest 176,1KM / 386,7Nm

                Komentarz

                • misiul
                  Rider
                  • 2011
                  • 521

                  #9
                  Zamieszczone przez abstinent
                  śruba oleju zawsze powinna być nowa, siła odkręcania i dokręcania - 30Nm

                  [ Dodano: Pią 18 Lis, 11 10:49 ]
                  wchodzi ok 4,5l
                  QG1 - VW 503 00 VW 504 00
                  GQ0, QG2 - VW 501 01 VW 502 00
                  A to ciekawe bo byłem obecny przy wymianie oleju w moim aucie i śrubę zakręcono tą samą w ASO i to bez klucza dynamometrycznego.

                  PS. Olej w 1.4 TSI ścieka minimum 15 minut, jak robicie w ASO wchodzić na halę i obserwować, nie podejrzewam aby czekali jak właściciela nie ma przy aucie.

                  Komentarz

                  • kult0035
                    Rider
                    • 2011
                    • 265
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez misiul
                    A to ciekawe bo byłem obecny przy wymianie oleju w moim aucie i śrubę zakręcono tą samą w ASO i to bez klucza dynamometrycznego.

                    PS. Olej w 1.4 TSI ścieka minimum 15 minut, jak robicie w ASO wchodzić na halę i obserwować, nie podejrzewam aby czekali jak właściciela nie ma przy aucie.
                    Dlatego wolę robić to sam. Olej sobie ścieka nawet i 3 godziny, zawsze spuszczam na mocno rozgrzanym oleju, a w ASO zanim wjedzie na halę to ostygnie.

                    No i dokręcając odpowiednim momentem nie będę musiał gwintować miski, a widząc, jak mocno niektórzy "fachowcy" dokręcają, to mam obawy

                    No i "last but not least" wiem co wlewam

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      ja tam nie wiem co siedzi w OII tour, wiem co chce ode mnie elsa, i to co podałem odnośnie wymiany, jest z elsy
                      wyraźnie pisze że należy dać nową śrubę

                      skrzynia że jest 5-tka to wiem
                      tylko że do tego silnika jest sześć modeli :lol:

                      misiul, w aso często olej odsysają, ale ja i tak nigdy tam się nie pojawię

                      też sam wymieniam, mam kanał w garażu to cały dzień mogę czekać aż spłynie całość, no i do tego strzykawka z wężykiem do chłodnicy oleju

                      Komentarz

                      • Andja
                        Rider
                        • 2006
                        • 596

                        #12
                        Zamieszczone przez kult0035
                        Zamieszczone przez misiul
                        A to ciekawe bo byłem obecny przy wymianie oleju w moim aucie i śrubę zakręcono tą samą w ASO i to bez klucza dynamometrycznego.

                        PS. Olej w 1.4 TSI ścieka minimum 15 minut, jak robicie w ASO wchodzić na halę i obserwować, nie podejrzewam aby czekali jak właściciela nie ma przy aucie.
                        Dlatego wolę robić to sam. Olej sobie ścieka nawet i 3 godziny, zawsze spuszczam na mocno rozgrzanym oleju, a w ASO zanim wjedzie na halę to ostygnie.

                        No i dokręcając odpowiednim momentem nie będę musiał gwintować miski, a widząc, jak mocno niektórzy "fachowcy" dokręcają, to mam obawy

                        No i "last but not least" wiem co wlewam
                        a będziesz w ogóle jeździł tym autem? :P

                        Komentarz

                        • kult0035
                          Rider
                          • 2011
                          • 265
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Andja
                          Zamieszczone przez kult0035
                          Zamieszczone przez misiul
                          A to ciekawe bo byłem obecny przy wymianie oleju w moim aucie i śrubę zakręcono tą samą w ASO i to bez klucza dynamometrycznego.

                          PS. Olej w 1.4 TSI ścieka minimum 15 minut, jak robicie w ASO wchodzić na halę i obserwować, nie podejrzewam aby czekali jak właściciela nie ma przy aucie.
                          Dlatego wolę robić to sam. Olej sobie ścieka nawet i 3 godziny, zawsze spuszczam na mocno rozgrzanym oleju, a w ASO zanim wjedzie na halę to ostygnie.

                          No i dokręcając odpowiednim momentem nie będę musiał gwintować miski, a widząc, jak mocno niektórzy "fachowcy" dokręcają, to mam obawy

                          No i "last but not least" wiem co wlewam
                          a będziesz w ogóle jeździł tym autem? :P
                          Od marca przejechalem okolo 12.000km , więc jak widać jeżdzę

                          Komentarz

                          • TwoB
                            L&K
                            • 2011
                            • 1086
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez misiul
                            A to ciekawe bo byłem obecny przy wymianie oleju w moim aucie i śrubę zakręcono tą samą w ASO i to bez klucza dynamometrycznego.

                            PS. Olej w 1.4 TSI ścieka minimum 15 minut, jak robicie w ASO wchodzić na halę i obserwować, nie podejrzewam aby czekali jak właściciela nie ma przy aucie.
                            misiul, w którym ASO serwisujesz?
                            SATYNOWA O2 Tour
                            Z pozdrowieniami
                            Bartek

                            Komentarz

                            Pracuję...